söndag 24 november 2013

En helt vanlig söndag

Vaknade 07.05 av mina tjejers högljuda lek. Tittade in till dem, då hade de byggt koja i Linneas Spjälsäng. Men jag förstår inte varför de kan behöva skrika så in i norden när de står bredvid varandra i en spjälsäng.

Idag är en helt vanlig söndag. Sambon och hennes Son kan sova hur länge som helst. Min son och mina döttrar samt jag själv är alltid uppe tidigt. Avvägning när väckning av de andra två sömntutorna gentemot när vi andra vill ha frukost.
Avlämnande av döttrarna och sonen till respektive mamma idag. Sedan en barnfri vecka. Känns alltid lika skönt, samtidigt som jag saknar ungarna så fort det lämnat mig. Ja en del kanske missuppfattar vad jag skrev.
Älskar mina ungar över allt annat, men söndag varannan vecka när lugnet lägger sig och alla är ungarna är hos sina mammor då blir det en öronbedövande tystnad här på smyckegatan. Den är ganska underbar för stunden. :)

Näst sista veckan på jobbet. Sambon förståeligt orolig för ekonomin, själv är jag både lättad och oroad. Lättad för att det är dax att byta jobb, oroad för att ibland tar det tid att hitta nytt jobb och det har inte jag råd med.

Vet du någon som kan behöva en marknadsförare / Kock?  Mitt CV.