lördag 23 maj 2015

Raceday 23Maj

Förberedelserna är gjorda så gott jag kunnat. Ser fram emot en fantastisk dag i ett härligt soligt Göteborg med en massa positiva glada människor runt omkring mig.
Alla de som inte sprungit varvet eller något annat lopp tror inte jag förstår vilken gemenskap på något sätt det är att kämpa sig igenom ett lopp.
Glada positiva människor som peppar varandra till nya personliga stordåd trots smärta i muskler och pannben som ibland svajar.

Vet inte om jag lagt upp min träning på rätt sätt, det får loppet avgöra. Min träning i år bygger grunden för nästa år. Samtidigt så räknar jag med att slå förra årets tid ganska rejält då både vanan att springa lopp och att springa längre sträckor kommit under året.
Sedan nej jag är inte jättesnabb, men den enda jag tävlar emot är mig själv. Och då vinner alltid den springande Richard.

Mina barn kommer vara med och heja vilket för mig är otroligt viktigt. Att sedan den viktigaste personen i mitt liv har valt att oxå vara med värmer mitt hjärta ordentligt och gör hela upplevelsen ännu bättre.

Hoppas verkligen på många roliga och peppande tillrop när jag och mina klubbkompisar kommer springande/gående/Hasande idag på Göteborgs gator.
Lonesome Runners står det på något av våra plagg och vi uppskattar "Go lonesome" när vi kommer ;)

Lugnet och harmonin inför tävlingen har iaf lagt sig. finns inte mycket mer jag kan göra nu mer än att springa loppet med ett leende på läpparna.

Hoppas vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar