söndag 8 februari 2015

Bootcamp 2-8 februari 2015

Förra helgen fick jag reda på att mina prinsessor skulle till Mormor i Danmark över sportlovet. Totalt glömt bort att jag lovat det. Men tycker bara det är kul för dem.
När jag fick reda på det så bestämde jag mig för att de tre veckor jag skulle vara barnledig även skulle bli bootcamp inför 6 timmars i Skövde den 7mars.

Bootcamp innebär för mig en stor mängd träning och de här 3 veckorna ligger fokus på kondition och förbränning. Men givetvis glömmer jag inte att även jobba med styrkan.

Första veckans träning blev:
Måndag: 45min Activio Spinning, 5km Trapp/Crosstrainer, 30min CXworks(core)
Tisdag: 10km Trapp/Crosstrainer, 1.5 timme styrka (Crosscage + Allmän)
Onsdag: 5km löpning band (fartlek), 6km Trapp/Crosstrainer, 75min Acticio Spinning
Torsdag: 3,8km löpning (fartlek), Yoga 60 min, stretch 30min
Fredag: 6,3km löpning band (fartlekar), 90min styrka överkropp
Lördag: Vila
Söndag: 3 timmars spinning med HCK (guuud vad tungt det var) 66km kadens 73 och 158 watt. Inget lysande resultat men å andra sidan är jag för nedtränad för det nu. Får se vad som händer nästa vecka.

Första delen av veckan gick riktigt bra men torsdag fredag var riktigt tungt. Ont i kroppen efter yogan, vet inte riktigt vad som gått fel men måste vridit till ryggen på något fel sätt.


Nästa vecka skall fokus förskjutas mot mer löpning och mindre styrka. Ett ordentligt pass styrka kommer jag ha kvar och tre timmars spinningen med cykelklubben i övrigt blir det många km löpning.
Utmaningen ligger i det psykiska den här veckan för jag tycker det är olidligt tråkigt att springa just nu och framförallt på hamsterbandet. Dessutom har jag väldiga problem med skoval på bandet, har snurrat en del bland mina skor men inte riktigt hittat vilka som är behagligast att springa i.

Vad har ni på fötterna när ni springer hamsterband?