söndag 22 februari 2015

2 Fantastiska träningsveckor

Då var mina 3 veckors Bootcamp över. Tråkigt att säga att de slutade i maginfluensa men vad skall man göra. Underbara veckor där träningen känts bättre och bättre men även där jag kände i slutet av vecka två att kroppen var ordentligt sliten.
Summan av 3 veckor blev 19pass(tack vare sportlov fick jag två träningstillfällen i tre dagar):
Löpning 71.4 Km
Spinning 137.4 km + 75min Activio(finns ingen km räknare på de cyklarna)
Styrketräning 9 tim
Yoga 2 tim
Crosstrainer 6 tim
Sista dagen av bootcamp skulle avslutas med 3 timmar spinning följt av 2 mils löpning. Tyvärr kom maginfluensan på Lördagen, så här sitter jag nu och skriver istället.

Löpningen under de här veckorna har känts bättre och bättre, fokus har varit fart och teknik.
7 Mars är det dax för Skövde 6 timmars. Jag känner mig väl förberedd. Nu är det bara 4 pass med korta snabba intervaller kvar.

De här 3 veckorna har varit en ordentlig test inför framtiden. Se om det varit en bra uppbyggnad.
Får se vad Loppet i Skövde säger om resultatet.

Hoppas att er träning följer uppgjorda planer och att det flyter på... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar