söndag 1 mars 2015

6 dagar kvar till nytt kraftprov

Den här veckan har inte varit något bra alls, oron inför 6 timmars i Skövde börjar komma.

Det startade i lördags med magtjafs och avbruten träning.
Söndag kändes bra.
Måndag kändes så bra att jag gick till jobbet. Måndag blev det skit igen, halvdag på jobbet blev det.
Tisdag och onsdag hemma. kändes något bättre.
Torsdag körde jag en lugn uppvärmning på 30min gåband för att sedan springa i 20 min. De 20 min kändes riktigt bra, kom upp i fart men bara korta stunder.
Orken var så där, fanns inte riktigt den omf som jag behöver.
Fredag blev vila för jag ville umgås lite med barnen.

Lördags var det efter en hektisk förmiddag med veckans kvibergresa (Shoppar grönsaker och ägg där varje lördag) och lunch äntligen dax för lite egentid på gymmet med sonen. Jag fick pratat en del allvarliga frågor med sonen på vägen till gymmet, kändes riktigt bra.

Inget folk på gymmet och riktigt mysigt. Uppvärmning på crosstrainern/trappmaskinen i 15 min. Orken känns sådär. Bestämmer med sonen att han låter mig fokusera på löpningen under en halvtimme för att sedan köra lite styrka ihop.
Börjar springa på bandet. Efter 10 min kommer en securitasvakt och kollar medlemskort på gymmet, fokus rubbades totalt. Var så inställd på min löpning innan. Farten finns där definitivt, var uppe i 16km/tim vilket jag aldrig varit tidigare. Tyvärr finns inte orken där och jag fick dra ner till gång mellan intervallerna.
Frågorna och oron inför nästa veckas lopp börjar givetvis komma......

Han även med en utflykt till en nyöppnad Trek Bicycle Store på övre husargatan i Göteborg. Trevligt, synd att min plånbok inte tillåter en sådan snygg och snabb cykel bara :) .
Fick även ett mycket givande samtal med ordföranden för Hisingen cykelklubb.

Nu börjar sponsorjakten på allvar. Måste få råd till investeringarna som står framför mig.
Främst Cykel och våtdräkt. Men även träningskläder och skor.

Trots oron inför Loppet Lördagen den 7e mars i Skövde så känner jag på något sätt att min utveckling genom min bootcamp mm i mitt träningsupplägg kommer fungera. Jag har byggt för att sedan fokusera på farten.

Kommande vecka blir enbart en kort löptur ikväll följt av lång god stretch. Måndag blir det en flås spinningklass på 45min följt av stretch även den.
Sedan är det bara att vila in formen inför lördagen.

Ha en bra träningsvecka alla härliga där ute!