söndag 1 februari 2015

Januari 2015 till handlingarna :)

Dax att summera årets första månad.
Målet var från början att fortsätta uppbyggnaden av min core och samt bygga övriga muskelgrupper för att ge mig själv en god grundplattform inför tuffare utmaningar.
Totalt genomförde jag 36 pass under januari eller 32.39 timmar. Fördelning enligt bild. Övrig träning är till
Största delen Crosstrainer.

 Fokus ifrån mitten av månaden börjar ändras mot mer förbränning och konditionsträning. Jag har börjat springa lite igen vilket jag är otroligt nöjd med. Kroppen känns som den håller och min uppbyggnad känns som den verkligen gjort nytta.
Sprungit lite intervaller på bandet och det känns fantastiskt bra. Sista veckan har tyvärr varit kantad av någon infektion, tränade i tisdags men hade ingen ork alls. så bestämde mig för att ställa in passen till fredag när sonen kom. Vi brukar köra lite kvalitetstid på gymmet ihop och nu var han extra taggad, för han skall sparra på boxningsklubben han är med i på måndag (första seriösa sparringen)
Fredagens träning blev mest en kontroll av kroppen för att se om den vaknat igen, lite trött fortfarande men gick bättre än i tisdags iaf. Mycket tjafs hemma och befästandet av vår separation har väl satt sitt till humöret.

Februari månads mål är ökade träningsdos, mer fokus på kondition och förbränning. Minst ett pass ordentligt tung styrketräning i veckan. Varannan vecka skall jag vara med på Cykelklubb 3 timmars spinning. Ser fram emot första 3 timmars passet på söndag. Löpningen skall ökas ordentligt den här månaden.
6 veckor kvar till Skövde 6 timmars och han är ordentligt taggad.


NU KÖR VI SÅ DET RYKER! :)

 #Stolt #Fri #Stark


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar