söndag 25 januari 2015

rätt väg på vikt och träning

Jag har ätit Lchf sedan förra året i februari någon gång. Först gick det ned kraftigt och sedan kom platån och vikten pendlade 0,5 till 1,5 kg i veckan. Sedan slutet på september så har det sakta gått uppåt, trots ett pendlande så har trenden varit uppåt.

Rent träningsmässigt har jag under den tiden gått över mer på styrketräning för att lägga en bra grund. Tyvärr sätter det sig ganska ordentligt i Psyket att inte gå ner mer då min målvikt är 10kg ner till.

Jag tog beslutet förra veckan på att avsluta min uppbyggnadsfas och satsa mer på förbränning och kondition. Inför kommande säsong.Om 6 veckor smyger tävlingssäsongen igång med #Skövde6timmars.
Målet med den tävlingen är bara att kontrollera min status och förhoppningsvis förbättra resultatet jämfört med Borås 6 timmars.

Träningen gick riktigt bra i veckan och blev härliga konditions och förbränningspass vilket resulterade i -2.6kg samt en hel del positiva signaler, tyvärr även en oroande faktor.

Träningsveckan blev:
Måndag: 50min Rpm spinning + 60 min på crosstrainer med trappfunktion
Tisdag: 50min Rpm spinning + 60min crosstrainer med trappfunktion
Onsdag: Crosstrainer med trappfunktion 60min + 60 min corestyrka
Torsdag: 60min yoga
Fredag: 15 min löpband som uppvärmning. Lätt styrketräning samt ordentligt med stretch.
Lördag: Veckans riktiga långpass. 15 min gång på löpband. 40 min fartlek löpning där jag i perioder var uppe i 15km/tim. 60min activio spinning, direkt följt av 5 min på löpbandet i 14km/tim tempo. Kändes riktigt bra. Avslutade med stretch. Tyvärr lite oroande känningar i höger vad som jag tidigare haft jobbigt med.
Söndag: Idag avslutar jag veckan med 50min Rpm spinning

Är riktigt nöjd med veckan och nu följer en vecka med lite mindre träning.

I fredags tog jag även beslutet att gå med i Hisingens Cykel klubb, Vilket känns rätt!!

Ha en riktigt bra vecka alla godingar :)