söndag 14 september 2014

En lördag i Sjövik!

Lördagen den 13/9 2014.
Risveden terräng. ett hårt 17.7km traillopp enligt arrangörerna. Jag kommer upp till Sjövik med bussen från Göteborg som arrangörerna ordna på föredömligt sätt, verkligen tummen upp. Väl uppkommen blev det lite snurrigt innan jag hittade klubbens tält. Vi Lonseme Runners var största klubb i tävlingen så vi fick en egen träffpunkt i form av ett tält.

Fantastisk trevlig och gemytlig stämning inföll sig direkt i tältet vilket gjorde att mina nerver lugnade sig lite.
Jag har aldrig varit så nervös inför ett lopp som jag var i Sjövik. Tvivlar inte på min kapacitet vet hur mycket jag orkar. Den här nervositeten satt på ett mer mentalt plan. Stödet från en av mina viktigaste fans, kändes inte längre. Även om den personen inte varit med på några av mina tävlingar har alltid stödet känts i hjärtat, men den här gången fanns det inte där. Det gjorde mig riktigt ont. Saknar dig!

Loppet gick igång, trångt på väg ut från Sjövik, riktigt trångt med gående som följd ett par bitar. Grusväg första kilometrarna. Jag kände ganska snart att det här skulle bli ett tungt lopp. Det fanns liksom inget tryck i benen som det funnits vid senaste tidens löpningar och jag kände mig TUNG i kroppen. Kan bero på att jag laborerar lite med mat och dryck innan lopp, jag har inte hittat den ultimata kombon och tiden än.Men mest berodde det nog på att känningar i vänster vad började komma.
Efter 4km började jag gå sträckor. Värken i vaden tilltog, har inte haft problem med den sedan februari. Tack och lov fanns fantastiska klubbmedlemmar som pushade, peppade och bidrog med positiv attityd. Vilket resulterade i att jag fortsatte, ja jag hade tankar på att bryta så tungt gick det. Och vaden oroade mig mer och mer. Även den otroligt vackra banan bidrog till att fortsätta, vilka härliga skogar det finns. :)

OJ plötsligt låg upploppet framför mig och jag hade mycket krafter kvar. Någon ropade GO Lonesome och allt negativt rann av, spurtade bra :) Tyvärr kom sambon och prinsessorna ett par minuter försent för att vara med om målgången.

2:06:44 blev tiden, riktigt nöjd efter hur loppet utvecklade sig. Efter Salomon trail hade jag räknat med en tid på runt 2:30 men den här banan var betydligt mer lättsprungen än sträckan vid Kåsjön.
Kommer definitivt komma tillbaka till den här pärlan i Sjövik.

Nu har jag en riktigt hård träningsvecka framför mig. Skall bli jätteroligt och utvecklande. Måndag och tisdag skall jag vara med på lektioner i löpteknik, ett pass på löpband och ett utomhus. Jag behöver verkligen utveckla tekniken för att kapa mina tider. Styrkan finns, orken finns men tekniken är bristfällig. Lördag är tanken att jag skall vara med ett prova på pass med Hisingen cykel klubb. Jag får låna en riktig cykel där, jag brukar cykla med min halvtaskiga motionscykel. Prova på passet är ytterligare en test i att känna av om triathlon kan vara något för mig. Kan vara smart att känna efter lite innan en dyr cykel införskaffas.
I övrigt är veckan späckad med teknik, kondition och coreträning.
Som sagt en tuff, underbar och väldigt utvecklande vecka framför mig!




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar