söndag 28 september 2014

En vecka i Limbo

En jobbig vecka har det varit. Fylld med konflikter, dåligt med sömn, sorg och oro.
Söndagen började med tråkiga beskedet om att jag inte fick en lägenhet som jag verkligen ville ha. Hade varit kanon att bo där, så tjejerna kunde fortsätta vara hos mig varannan vecka.

Gick hem på måndagen efter linnea blivit snuvig och hade feber, sedan vab hela veckan. Helt ok att vara hemma med den här underbara lilla prinsessan.

Blir arbetslös igen imorgon och oroar mig verkligen för framtiden. Ekonomin är ett jobbigt kapitel just nu.

Min bästa vän mitt ex som jag har flickorna ihop med har efter flera års relation som vän, periodvis kk, extra familj och förälder valt att avbryta den fina relation vi tidigare haft för att som hon uttryckte det "bara vara föräldrar". Skall tilläggas att vi var på en fantastisk semestervecka i somras och har under alla år delat allt med varandra. Brytningen handlar om att hon träffat en man och han har bestämt att vissa relationer skall hon avsluta. Han bestämmer helt plötsligt väldigt mycket i hennes liv.Riktigt glad att hon träffat någon, hon och tjejerna förtjänar verkligen någon som tar väl hand om dem.
Har dessutom insett att hennes problem är inbyggt i hennes bekräftelsebehov. Som i sin tur bottnar i hennes olösta problem med sin mamma från barndomen. Så länge hon kan hjälpa genom samtal och umgänge så stannar hon kvar sedan smiter hon fort vidare. Finns ett flertal exempel på det senaste åren. Ja ja, bara önska henne lycka till och hoppas på att han behandlar henne väl. För det förtjänar hon. Kommer dock alltid finnas kvar för henne trots att vår sk relation känns otrolig tung just nu.

Träningen har inte varit kul alls den här veckan, beror väl på allt ovan och en gnagande oro. Körde på lördagen min favorit trappor vid skansen krona. inte ens det var roligt.

Det stora glädjeämnet den här veckan är fördjupandet av vänskapen med en person som blivit väldigt viktig i mitt liv.

Vikten hm en uppgång på 1 kg. Funderar på om förra veckans viktnedgång berodde på hård träning och den här veckan pga vilan. Det vill säga att jag under vila byggt de muskler jag tränade upp förra veckan.

Kommande vecka blir en riktigt tuff vecka med minst 10 träningspass. Mycket teknik och fortsatt uppbyggnad av kroppen inför kommande utmaningar. Nästa lopp om 2 veckor i Alingsås. Tänker då kapa PB ordentligt på milen.

Kan bara hoppas att kommande vecka blir otroligt mycket bättre än förra.

Jag VILL, jag KAN, jag SKALL och jag är grym!  Ha det gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar